VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY 
spoločnosti KRPA Slovakia spol. s r.o.

pre internetový obchod s obalmi krpaobaly.sk

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva, povinnosti a obchodné vzťahy, ktoré vznikajú medzi predávajúcim a kupujúcim na základe objednávky zo strany kupujúceho, najmä postup pri objednávaní tovaru, dodacie a platobné podmienky, reklamačné konanie a postup pri odstúpení kupujúceho od kúpnej zmluvy. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou objednávky kupujúceho.
    2. Kupujúci vystavením objednávky vyslovuje, že sa dôkladne oboznámil s týmito VOP a reklamačným poriadkom v nich obsiahnutých, týmto VOP a reklamačnému poriadku úplne rozumie a súhlasí s nimi.
    3. Za predávajúceho sa v týchto VOP považuje spoločnosť KRPA Slovakia spol. s r.o. so sídlom Hrabové 299, 014 01 Bytča, IČO: 30 229 138, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro., vložka číslo 15349/L (ďalej len „predávajúci“).
    4. Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá si v súlade s týmito VOP objedná u predávajúceho tovar/služby.

Kupujúcim – spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára predávajúci so spotrebiteľom. Pre kupujúceho – spotrebiteľa platia ustanovenia čl. 7 týchto VOP, ak sa v nich výslovne neuvádza inak. Ustanovenia čl. 7 sa nepoužijú, ak kupujúci nie je spotrebiteľ.

  1. Objednávka je jednostranný právny úkon kupujúceho – návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, vykonaný voči predávajúcemu s cieľom získať na základe tejto objednávky tovar a zaplatiť zaň kúpnu cenu.
  2. Tovar sú výrobky uvádzané v katalógu predávajúceho, ktoré predávajúci ponúka na predaj kupujúcemu.
  1. OBJEDNÁVANIE TOVARU
    1. Objednávka je jednostranný právny úkon kupujúceho – návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, vykonaný voči predávajúcemu s cieľom získať na základe tejto objednávky tovar a zaplatiť zaň kúpnu cenu v lehote splatnosti.
    2. Predmetom objednávky môže byť:
  2. Katalógový tovar(ďalej iba „tovar“) – sú výrobky, zaradené v  sortimente predávajúceho a zobrazené v elektronickom obchode (krpaobaly.sk) s uvedením názvu, objednávacieho kódu, popisu, mernej jednotky, ceny, prípadne s uvedením ďalších upresňujúcich údajov a vyobrazenia výrobku.
  3. Neobvyklé množstvo katalógového tovaru – je také množstvo, ktoré prevyšuje priemerný mesačný predaj predávajúceho v danom tovare.
  4. Nekatalógový tovar – je tovar vyrobený, upravený alebo zabezpečený podľa priania kupujúceho na základe jeho písomnej, faxovej alebo e-mailovej špecifikácie a objednávky.
    1. Kupujúci môže vystaviť objednávku tovaru telefonicky, poštou, e-mailom, faxom, prostredníctvom formulára na webovej stránke predávajúceho alebo vystavením objednávky v elektronickomobchode predávajúceho krpaobaly.sk.
    2. V elektronickom obchode predávajúceho je možné vytvoriť okamžitú objednávku, pričom kupujúci pri objednaní uvedie základné kontaktné informácie, fakturačnú adresu a adresu dodania, ak sa táto odlišuje od fakturačnej adresy, požadovaný termín dodania tovaru, prípadne interné číslo a poznámky k objednávke. Kupujúci zodpovedá za uvedenie správnej e-mailovej adresy, na ktorú bude kupujúcemu doručená faktúra v elektronickej forme (v zmysle bodu 3.5. a 3.6. týchto VOP).
    3. Pre vystavenie objednávky cez elektronický obchod predávajúceho sa kupujúci môže zaregistrovať, pričom v Registračnom formulári uvádza predovšetkým svoje obchodné meno, fakturačné údaje, adresu pre doručenie tovaru, požadovaný dátum dodania, kontaktné údaje a e-mailovú adresu, na ktorú bude kupujúcemu doručená faktúra v elektronickej forme (v zmysle bodu 3.5. a 3.6. týchto VOP). Registrácia nie je povinná. Kupujúci v rámci registrácie presne a pravdivo vyplní všetky údaje uvedené v registračnom formulári. Kupujúci zodpovedá za presnosť, pravdivosť a aktuálnosť poskytnutých údajov pri registrácii.
    4. Kupujúci je pred potvrdením objednávky povinný skontrolovať údaje uvedené v objednávke. Kupujúci potvrdením objednávky záväzne objedná vybratý tovar. Kupujúci objednávku potvrdí kliknutím na tlačidlo „Odoslať záväznú objednávku s povinnosťou platby“, čím kupujúci potvrdzuje svoju vedomosť o nutnosti platby kúpnej ceny a ceny dopravy za objednaný tovar.
    5. Po prijatí objednávky predávajúci odošle e-mailom potvrdenie objednávky – spätnú väzbu, kde uvedie dodacie množstvo a dátum dodania pre jednotlivé položky objednávky. Potvrdením objednávky predávajúcim sa považuje kúpna zmluva za uzatvorenú.
    6. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, má právo v lehote najneskôr do 24 hodín od odoslania potvrdenej objednávky predávajúcim, doručiť predávajúcemu storno objednávky; v opačnom prípade je objednávka považovaná za záväznú. Záväznú objednávku je možné odvolať iba z dôvodu nedodržania podmienok uvedených v potvrdenej objednávke alebo po vzájomnej dohode zmluvných strán.
    7. Objednávka na neobvyklé množstvo tovaru a objednávka na nekatalógový tovar musí byť vždy vystavená písomne, prípadne podložená kúpnou zmluvou, a je vždy považovaná za záväznú a neodvolateľnú objednávku. Predávajúci môže požadovať zálohu vo výške 50% z predajnej ceny tovaru, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
    8. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúceho v prípade, ak má kupujúci v čase vystavenia objednávky voči predávajúcemu neuhradené záväzky po dátume splatnosti.
  5. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
    1. V tlačenom katalógu a v elektronickom obchode uvádza predávajúci základné ceny v EUR bez DPH a za prislúchajúcu mernú jednotku, pokiaľ nie je uvedené inak.
    2. Predávajúci si vyhradzuje počas platnosti tlačeného katalógu právo úpravy cien, pričom za aktuálne platné ceny sa v čase vystavenia objednávky považujú ceny zobrazené kupujúcemu po prihlásení v elektronickom obchode, ceny uvedené v aktuálnom tlačenom cenníku predávajúceho, resp. ceny uvedené v individuálnej kalkulácii.
    3. O aktuálne platných cenách sa kupujúci môže informovať v zákazníckom centre predávajúceho na čísle 0850 211 511, prípadne na e-mailovej adreseinfo@krpaobaly.sk.
    4. Predávajúci je oprávnený poskytnúť v rámci marketingovej podpory na tovar akcie, bonusy alebo iné formy zliav. Uvedené formy podpory a ich plnenie sú výlučne v kompetencii predávajúceho a môže ich meniť v závislosti od svojej potreby. Aktuálne platné formy podpory budú vždy dostupné na internetovej stránke predávajúceho a v jeho elektronickom obchode. Poskytnuté formy marketingovej podpory nie je možné kombinovať s inými zľavami alebo individuálne dohodnutými podmienkami obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim. Na uvedenú skutočnosť je kupujúci výslovne upozornený aj pri vykonávaní objednávky cez elektronický obchod.
    5. V prípade vystavenia objednávky v elektronickom obchode predávajúceho bez registrácie, a prvých troch objednávok zákazníka s registráciou, je predávajúci oprávnený požadovať platbu vopred, a to buď formou zálohovej faktúry, alebo platbu dobierkou pri dodaní tovaru. Toto platí aj v prípade, ak má kupujúci v čase vystavenia objednávky voči predávajúcemu neuhradené záväzky po splatnosti.
    6. Ak s tým vyjadrí kupujúci v objednávke súhlas, predávajúci je oprávnený doručiť faktúru kupujúcemu elektronickou formou. Elektronická faktúra bude vystavená v súlade s potvrdeným dodacím/prepravným listom a platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky a legislatívou EÚ. Elektronická faktúra bude vo formáte.PDF, prípadne  .XML (isdoc), bude podpísaná elektronickým podpisom predávajúceho a doručovaná na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú uviedol pri vystavení objednávky alebo v Registračnom formulári na stránke krpaobaly.sk. V prípade, ak kupujúci nesúhlasí s doručením elektronickej faktúry, bude mu faktúra odoslaná spolu s tovarom v písomnej forme.
    7. Kupujúci zodpovedá za správnosť a plnú funkčnosť e-mailovej adresy, ktorú uviedol v Registračnom formulári na stránke krpaobaly.sk. Elektronická faktúra sa považuje za riadne doručenú okamihom jej odoslania na adresu kupujúceho podľa predchádzajúcej vety, a to aj v prípade, ak sa kupujúci o doručovaní nedozvedel. V prípade záujmu zaslať faktúru v elektronickej forme aj na inú e-mailovú adresu (adresy), ako bola určená v Registračnom formulári, kupujúci uvedie túto požiadavku v poznámke vystavenej objednávky; elektronická faktúra bude vždy zaslaná aj na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú uviedol v Registračnom formulári. Kontaktná e-mailová adresa predávajúceho pre komunikáciu ohľadom faktúr zasielaných elektronickou formou je efakturacia@krpa.sk, prípadne ekonomika@krpa.sk.
    8. Kupujúci je povinný vykonať úhradu faktúry najneskôr do 14 dní po dodaní a prevzatí tovaru. Dátum splatnosti je vždy uvedený vo faktúre. K tomuto dňu musí byť fakturovaná suma vrátane DPH pripísaná na účet predávajúceho uvedený vo faktúre. Ustanovenie bodu 3.5. týmto nie je dotknuté.
    9. Predávajúci si vyhradzuje právo zmluvne dohodnúť s kupujúcim iný termín splatnosti faktúry za dodanie tovaru.
    10. V prípade omeškania úhrady faktúry zo strany kupujúceho vzniká predávajúcemu právo na úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania.
  6. DODACIE PODMIENKY
    1. Dodaním tovaru sa rozumie fyzické doručenie objednaného tovaru kupujúcemu na vopred určené miesto dodania uvedené v objednávke.
    2. V prípade objednávky katalógového tovaru (v nie neobvyklom množstve) prijatej v pracovných dňoch od 7.00 hod do 12.00 hod je dodanie možné v priebehu nasledujúceho pracovného dňa. V prípade objednávky prijatej v pracovných dňoch po 12.00 hod je dodanie tovaru možné do dvoch (2) pracovných dní.
    3. V prípade objednávky nekatalógového tovaru (potlačené obálky, adresné tlačivá, vizitky, atď.) alebo katalógového tovaru v neobvyklom množstve bude dátum dodania tovaru určený po vzájomnej dohode medzi predávajúcim a kupujúcim.
    4. Predávajúci dodá objednaný tovar na dohodnuté miesto dodania v pracovné dni.
    5. Prepravné náklady sú vo výške 4,90 EUR bez DPH, ak je hodnota objednávky kupujúceho, ktorý nevyužíva tovar na ďalší predaj koncovému spotrebiteľovi alebo fyzickej osobe, nižšia ako 49,00 EUR bez DPH. V prípade hodnoty objednávky kupujúceho vyššej ako 49 EUR bez DPH prepravné náklady znáša predávajúci. Prepravné náklady nebudú účtované ani v prípade, ak pôvodná hodnota objednávky bola vyššia ako 49,00 EUR bez DPH, ale z dôvodu na strane predávajúceho dôjde k jej rozdeleniu a čiastočnému plneniu.
    6. Prepravné náklady sú vo výške 4,90 EUR bez DPH, ak je hodnota objednávky kupujúceho, ktorý využíva tovar na ďalší predaj koncovému spotrebiteľovi alebo fyzickej osobe, nižšia ako 99,00 EUR bez DPH. V prípade hodnoty objednávky kupujúceho vyššej ako 99,00 EUR bez DPH prepravné náklady znáša predávajúci. Prepravné náklady nebudú účtované ani v prípade, ak pôvodná hodnota objednávky bola vyššia ako 99,00 EUR bez DPH, ale z dôvodu na strane predávajúceho dôjde k jej rozdeleniu a čiastočnému plneniu.
    7. Predávajúci zasiela tovar prostredníctvom zmluvného prepravcu. Súčasťou dodávky tovaru je vždy prepravný list a dodací list vystavený predávajúcim. Faktúru zasiela predávajúci najneskôr nasledujúci pracovný deň po dodaní tovaru a elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú pri vystavení objednávky, alebo v Registračnom formulári, prípadne poštou na fakturačnú adresu kupujúceho, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.
    8. Na prepravnom liste je mimo iné uvedené:
  • zoznam dodacích listov, ktoré sa viažu k dodávke tovaru
  • počet samostatných ucelených balení (palety, balíky).
    1. Dodací list obsahuje názvy dodaného tovaru, jeho množstvo, merné jednotky a identifikačné údaje predávajúceho a kupujúceho.
    2. Pri dodaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či počet samostatných ucelených balení súhlasí s údajom na prepravnom liste zmluvného prepravcu a zároveň, či tieto balenia nie sú poškodené. V prípade nesúladu v počte balení alebo pri zjavnom poškodení niektorého z balení je kupujúci povinný zapísať zistené skutočnosti do prepravného listu alebo zásielku neprevziať. Takýto zápis bude dostatočným podkladom pre uplatnenie reklamácie voči prepravcovi, v opačnom prípade reklamácia na dopravu nemôže byť predávajúcim akceptovaná.
    3. Pri prevzatí tovaru potvrdí kupujúci okrem prepravného listu zároveň aj dodací list, a to čitateľným podpisom preberajúcej osoby a pečiatkou kupujúceho.
    4. Lehota na podrobné prekontrolovanie dodaného tovaru podľa dodacieho listu je 24 hodín od prevzatia tovaru. V prípade, ak zásielka neobsahuje dodací list, kupujúci túto skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámi predávajúcemu, ktorý mu dodací list doručí elektronickou poštou. Doručením nového dodacieho listu začína plynúť kupujúcemu nová 24 hodinová lehota na prekontrolovanie tovaru. Kupujúci je zároveň povinný v tejto lehote písomne oznámiť predávajúcemu zistený nesúlad medzi dodacím listom a dodaným druhom tovaru, množstvom tovaru alebo zistené zjavné vady tovaru, v opačnom prípade je dodávka tovaru považovaná za plne v súlade s dodacím listom.
    5. Okamihom prevzatia dodaného tovaru prechádza nebezpečenstvo vzniku škody na tovare na kupujúceho. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až celkovým zaplatením kúpnej ceny tovaru podľa daňového dokladu vystaveného predávajúcim.
    6. Zodpovednosť predávajúceho za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci alebo osoby, s ktorých pomocou predávajúci plnil svoj záväzok.
  1. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
    1. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
  2. tovar, ktorý bol upravený podľa požiadaviek kupujúceho,
  3. nekatalógový tovar,
  4. tovar podliehajúci rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  5. tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  6. tovar, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
    1. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy, ak kupujúci neuhradí svoje záväzky za dodaný tovar ani v lehote 30 dní po dátume splatnosti. Po písomnom doručení (e-mailom, poštou) odstúpenia od zmluvy, je kupujúci povinný predávajúcemu bezodkladne vrátiť tento neuhradený tovar v pôvodnom stave a množstve. V opačnom prípade má predávajúci právo využiť všetky dostupné zákonné prostriedky pre vymoženie dlžnej sumy.
    2. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je nesprávne objednaný tovar. Chybne objednaný tovar zo strany kupujúceho nie je ani dôvodom pre reklamáciu tovaru. Predávajúci nezodpovedá za prípady chybne objednaného tovaru zo strany kupujúceho. V prípade, že kupujúci neoprávnene vráti chybne objednaný tovar, je predávajúci oprávnený prevzatie tohto tovaru odmietnuť, prípadne ho vrátiť späť kupujúcemu na jeho náklady. Výnimku pri chybne objednanom tovare môže predávajúci na základe svojho rozhodnutia udeliť výlučne v prípade, ak predávajúci sčasti alebo úplne zapríčinil, že tovar bol kupujúcim chybne objednaný (napr. zavádzajúci popis tovaru, neaktuálna fotografia tovaru, a pod.) alebo v  prípadoch individuálne dojednaných medzi predávajúcim a kupujúcim (napr. ak kupujúci odpredáva tovar koncovému spotrebiteľovi). Ustanovenie čl. 2 bod 8 týmto ostáva nedotknuté.
    3. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu. Ustanovenie čl. 2 bod 8 týmto ostáva nedotknuté.
  7. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A REKLAMÁCIE
    1. Na dodávaný tovar je kupujúcemu poskytnutá záručná lehota stanovená zákonom.
    2. Zodpovednosť za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, nevzniká, ak vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare po jeho prevzatí kupujúcim, alebo vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci ani osoby, prostredníctvom ktorých plnil, najmä:
      1. straty faktúry alebo iného dokladu umožňujúceho identifikovať oprávnenosť kupujúceho na uplatnenie nárokov z vád,
      2. neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru (napr. poškodený obal),
      3. uplynutím záručnej doby tovaru,
      4. nesprávnym uskladnením tovaru,
      5. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
      6. neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
      7. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v návode na používanie.
    3. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný zabezpečiť odstránenie vady bez zbytočného odkladu.
    4. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
    5. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
    6. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
    7. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
    8. Reklamácia je uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby.
    9. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
    10. Reklamácie kupujúci uplatní písomne na adresu sídla predávajúceho v nasledovných lehotách:
  8. v lehote 24 hodín od prevzatia tovaru môže uplatniť reklamáciu na:

–  druh,

–  množstvo,

–  zjavné vady;

  1. v záručnej lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru na chyby akostné a skryté.
    1. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť, že vykoná odvoz reklamovaného tovaru. Súčasťou vráteného reklamovaného tovaru je vždy faktúra a potvrdený reklamačný protokol, ktorý zašle predávajúci e-mailom kupujúcemu.
    2. Kupujúci nie je oprávnený zaslať reklamovaný tovar predávajúcemu dobierkou, takto zaslaný tovar predávajúci nepreberie.
    3. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady.
    4. Predávajúci sa zaväzuje vyriešiť oprávnenú reklamáciu hneď, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní od jej písomného doručenia.
    5. Predávajúci počas trvania záručnej doby zodpovedá kupujúcemu za všetky dohodnuté vlastnosti predmetu zmluvy a za to, že bude dodaný v dohodnutom množstve, akosti a že si tieto vlastnosti počas záručnej doby zachová.
    6. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody podľa zákona č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom.
  2. PODMIENKY PRE KUPUJÚCEHO – SPOTREBITEĽA
    1. Na právny vzťah predávajúceho a kupujúceho – spotrebiteľa sa použijú ustanovenia tohto článku 7 a ustanovenia čl. 1 (okrem bodu 4); čl. 2 bodov 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10; čl. 3 bodov 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; čl. 4 bodov 5, 7, 8, 9, 11; čl. 5 bodu 2; čl. 6 bodu 16. a čl. 8.
  3. Dodacie podmienky
    1. Predávajúci dodá kupujúcemu – spotrebiteľovi tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodli inak. Pre dodanie bez zbytočného odkladu platí, že v prípade objednávky katalógového tovaru (v nie neobvyklom množstve) prijatej v pracovných dňoch od 7.00 hod do 12.00 hod je dodanie možné v priebehu nasledujúceho pracovného dňa. V prípade objednávky prijatej v pracovných dňoch po 12.00 hod je dodanie tovaru možné do dvoch (2) pracovných dní. V prípade objednávky nekatalógového tovaru (potlačené obálky, adresné tlačivá, vizitky, atď.) alebo katalógového tovaru v neobvyklom množstve bude dátum dodania tovaru najneskôr do 30 dní, ak sa strany nedohodli inak.
    2. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci – spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci – spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu – spotrebiteľovi predávajúci. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim – spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
    3. Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty tovaru prechádza na kupujúceho – spotrebiteľa okamihom dodania.
  4. Odstúpenie od zmluvy – poučenie o odstúpení od zmluvy kupujúceho – spotrebiteľa
    1. Ak predávajúci nedodá tovar včas, kupujúci – spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na plnenie, ak:
      1. predávajúci odmietol tovar dodať, alebo
      2. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
      3. kupujúci – spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.

Po odstúpení od zmluvy podľa tohto bodu predávajúci vráti kupujúcemu -spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.

  1. Kupujúci – spotrebiteľ môže ďalej od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na plnenie, ak:
    1. predávajúci vadný tovar neopravil ani nevymenil, alebo
    2. predávajúci vadný tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka, alebo
    3. predávajúci odmietol odstrániť vadu tovaru z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolnosti, že kupujúci – spotrebiteľ si zvolil spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu – spotrebiteľovi značné ťažkosti, alebo
    4. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene, alebo
    5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
    6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho – spotrebiteľa.

Pri posudzovaní práva kupujúceho – spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa písm. d) a e) tohto bodu sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho – spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

Kupujúci – spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu, ak sa
kupujúci – spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci – spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

  1. Kupujúci – spotrebiteľ môže od zmluvy uzatvorenej na diaľku a od zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho odstúpiť aj bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru a do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou. Toto právo kupujúci – spotrebiteľ nemá, ak ide o
    1. dodanie alebo poskytnutie tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, alebo
    2. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho – spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru, alebo
    3. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, alebo
    4. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený, alebo
    5. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, alebo
    6. ide o iné dôvody špecifikované v § 19 ods. 1 zák. č. 108/2024.

Vyššie uvedeným nie je dotknutá možnosť kupujúceho – spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehotách uvedených ďalej v tomto bode, ak ide o zmluvu v zmysle prvého odseku tohto bodu písm. a), b), alebo d), alebo o zmluvu o poskytovaní služby, ktorá už bola poskytnutá a kupujúci – spotrebiteľ urobil vyhlásenie podľa § 19 ods. 1 písm. a), a zmluva bola uzavretá na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.

Kupujúci – spotrebiteľ môže od zmluvy uzatvorenej na diaľku a od zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho odstúpiť v lehote do 14 dní, keď predávajúci dodatočne splnil svoju informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) zák. č. 108/2024 Z. z. alebo do 30 dní, keď predávajúci dodatočne splnil svoju informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) zák. č. 108/2024 Z. z. v prípade zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

Ak predávajúci neposkytol kupujúcemu – spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) zák. č. 108/2024 Z. z. v lehote do 12 mesiacov od uplynutia lehôt na odstúpenie podľa prvého odseku tohto bodu, kupujúci – spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 12 mesiacov od uplynutia lehôt podľa prvého odseku tohto bodu.

  1. Kupujúci – spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  2. Kupujúci – spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho – spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho – spotrebiteľa, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Kupujúci – spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy vyhlásením v listinnej podobe, e-mailom alebo prostredníctvom funkcie – „on-line formulár na odstúpenie“, ktorý tvorí prílohu týchto VOP (ďalej len „formulár“). Odstúpenie je ďalej možné doručiť na adresu predávajúceho na adresu Hrabové 299, 014 01 Bytča alebo na e-mailovú adresu info@krpaobaly.sk.
  3. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa bod 7 tohto článku sa považuje za zachovanú, ak kupujúci – spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
  4. Predávajúci bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne kupujúcemu – spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak kupujúci – spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní predávajúceho.
  5. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci – spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu ku konkrétnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. Spotrebiteľ v prípadoch odstúpenia podľa bodu 7 tohto článku môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak predávajúci na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho dodal alebo poskytol viacero produktov.
  6. Ak nie je pre konkrétny prípad v týchto VOP alebo v zákone uvedené inak, kupujúci – spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho.
  7. Ak nie je pre konkrétny prípad v týchto VOP alebo v zákone uvedené inak, predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu – spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci – spotrebiteľ zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  8. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu – spotrebiteľovi rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci – spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci – spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
  9. Kupujúci – spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho podľa bodu 7 tohto článku  zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho podľa bodu 7 tohto článku znáša kupujúci – spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
  10. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy podľa bodu 7 tohto článku vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu – spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak kupujúci – spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť kupujúcemu – spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci – spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
  11. V prípade odstúpenia podľa bodu 7 tohto článku kupujúci – spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
  12. V prípade odstúpenia podľa bodu 7 tohto článku predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu – spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si kupujúci – spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci – spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
  13. Ak vznikne kupujúcemu – spotrebiteľovi povinnosť vrátiť tovar predávajúcemu, vrátanie sa vykoná na adresu Hrabové 299, 014 01 Bytča. Predávajúci pre konkrétny prípad preukázateľne doručeným včasným oznámením kupujúcemu – spotrebiteľovi môže určiť iný spôsob vrátenia tovaru, a to zaslanie tovaru na inú ako uvedenú adresu alebo odovzdanie tovaru predávajúcim poverenej osobe. Pri vrátení tovaru je nutné uviesť variabilný symbol a dátum nákupu, prípadne priložiť aj faktúru alebo potvrdzujúci e-mail o nákupe. Kupujúci – spotrebiteľ zodpovedá za nedoručenie/stratu vráteného tovaru, zapríčinenú dôvodmi na strane kupujúceho – spotrebiteľa, resp. prepravcu, prostredníctvom ktorého tovar vracia predávajúcemu.
  14. Predávajúci môže svoje informačné povinnosti voči kupujúcemu – spotrebiteľovi splniť i tak, že spoločne s potvrdením objednávky mu zašle vyplnené poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3 zák. č. 108/2024 Z. z., v ktorom prípade bude mať také poučenie prednosť pred ustanoveniami týchto VOP.
  1. Zodpovednosť za vady a reklamácie
    1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru. Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
    2. Pri použitom tovare sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady ako v odsekoch v bode 22, nie však kratšej ako jeden rok od dodania tovaru. Dohoda o kratšej dobe zodpovednosti za vady bude predmetom objednávky a potvrdenia objednávky.
    3. Ak predávajúci zodpovedá za vadu tovaru, kupujúci – spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Nároky podľa predchádzajúcej vety môže
      kujúci – spotrebiteľ uplatňovať, len ak vadu vytkol do dvoch mesiacov od jej zistenia, najneskôr však do doby zodpovednosti predávajúceho za vady (body 22 a 23). Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho – spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
    4. Nároky z vád môže kupujúci – spotrebiteľ uplatniť u predávajúceho na adrese Hrabové 299, 014 01 Bytča alebo na e-mailovej adrese info@krpaobaly.sk. O  vytknutí vady predávajúci poskytne kupujúcemu – spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim – spotrebiteľom. V potvrdení o vytknutí vady predávajúci uvedenie primeranú lehotu na odstránenie vady (najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady), ktorá však nebude dlhšia ako 30 dní. Predávajúci môže uviesť dlhšiu lehotu, ak je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť (napr. dostupnosť náhradných dielov, dostupnosť surovín na trhu, výrobný plán výrobcu tovaru, čas dodávky tovaru zo zahraničia a pod.).
    5. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu – spotrebiteľovi. Ak kupujúci – spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Kupujúci – spotrebiteľ má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov na obstaranie takého posudku alebo vyjadrenia, ak sa ním preukáže zodpovednosť predávajúceho a ak ich u predávajúceho uplatní v lehote do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny, inak právo zanikne.
    6. Kupujúci – spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci – spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu – spotrebiteľovi značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety.
    7. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (bod 25) po tom, čo kupujúci – spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu – spotrebiteľovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci – spotrebiteľ tovar požadoval. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci – spotrebiteľ doručí tovar na adresu predávajúceho Hrabové 299, 014 01 Bytča, ak predávajúcim nebola určená pred uzatvorením zmluvy iná osoba na vytknutie vady. Náklady na prevzatie veci znáša predávajúci.
    8. Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu – spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci – spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci – spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho – spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
    9. Kupujúci – spotrebiteľ má nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak:
      1. predávajúci vadný tovar neopravil ani nevymenil, alebo
      2. predávajúci vadný tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka, alebo
      3. predávajúci odmietol odstrániť vadu tovaru z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolnosti, že kupujúci – spotrebiteľ si zvolil spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu – spotrebiteľovi značné ťažkosti, alebo
      4. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene, alebo
      5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
      6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho – spotrebiteľa.

Pri posudzovaní práva kupujúceho – spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny podľa písm. d) a e) tohto bodu sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho – spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.

Predávajúci vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci – spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci – spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

  1. Alternatívne riešenie sporov, orgán dohľadu
    1. Kupujúci – spotrebiteľ môže predávajúcemu zasielať aj sťažnosti alebo podnety, ktoré nemajú charakter reklamácie vád tovaru. Ak sú sťažnosť alebo podnet odôvodnené, predávajúci ju vybaví v lehote do 7 dní od jej doručenia. O spôsobe vybavenia sťažnosti alebo podnetu zašle predávajúci kupujúcemu – spotrebiteľovi písomné oznámenie alebo oznámenie prostredníctvom e-mailovej správy.
    2. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@krpaobaly.sk), ak medzi kupujúcim – spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS. Predávajúci informuje kupujúceho – spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov.
    3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci – spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Možnosť kupujúceho – spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
    4. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (ďalej len „RSO“). Rovnako aj nároky predávajúceho voči kupujúcim – spotrebiteľom môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy.
    5. Kupujúci – spotrebiteľ môže podať sťažnosť prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

Využitie alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže sťažnosť kupujúceho – spotrebiteľa bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov.

  1. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci – spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim – spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu.
  2. Orgán dozoru, ktorému podlieha činnosť predávajúceho:

Slovenská obchodná inšpekcia

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa 

Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1

Telefón: 041 / 7632 130

Fax: 041 / 7632 139

E-mail: za@soi.sk

  1. Všeobecné dojednania
    1. Žiadne ustanovenie čl. 7 týchto VOP sa nemôže vykladať tak, že s ním obmedzuje alebo zužuje rozsah práv kupujúceho – spotrebiteľa, ktoré mu patria podľa zákona. Pokiaľ tieto VOP niektoré práva alebo povinnosti neuvádzajú alebo nespomínajú, naďalej platí zákonná úprava, najmä ustanovenia Občianskeho zákonníka a ustanovenia zák. š. 108/2024 Z. z.
    2. Pre kupujúceho – spotrebiteľa sú vždy záväzné ceny tovaru ako sú uvedené v elektronickom obchode predávajúceho, resp. ceny uvedené v individuálnej kalkulácii, ak sa cena tovaru určuje individuálnou kalkuláciou. Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že ku kúpnej cene bude účtovaná DPH podľa všeobecne záväzného právneho predpisu.
    3. V prípade omeškania kupujúceho – spotrebiteľa s povinnosťou splniť svoj peňažný záväzok podľa uzatvorenej zmluvy vzniká predávajúcemu nárok na zákonný úrok z omeškania.
    4. Objednávka kupujúceho – spotrebiteľa na neobvyklé množstvo tovaru a objednávka kupujúceho – spotrebiteľa na nekatalógový tovar musí byť vždy vystavená písomne, prípadne podložená kúpnou zmluvou. Predávajúci môže požadovať zálohu vo výške 50% z predajnej ceny tovaru, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  2. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich vydania.
    2. Vo všetkých veciach, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sa použijú príslušné ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky s vylúčením kolíznych noriem. V prípade, ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP Obchodným zákonníkom. Ak je kupujúci spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zák. č. 108/2024 Z. z. a zák. č. zák. č. 22/2004 Z. z.
    3. Predávajúci považuje všetky osobné údaje poskytnuté dobrovoľne kupujúcim v súvislosti so zmluvou za prísne dôverné a nakladá s nimi v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Predávajúci spracúva výlučne také osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na plnenie zmluvy v súlade s § 13 ods. 1, písm. b) zák. č. 18/2018 Z.z. Pre bližšie informácie k ochrane osobných údajov prosím kliknite na odkaz TU.
    4. Tieto VOP sú platné a účinné od 01.07.2024 a sú záväzné pre predávajúceho a kupujúceho, pokiaľ v individuálnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim nie je uvedené inak. VOP sú platné do vydania a zverejnenia nových VOP.

 

KRPA Slovakia spol. s r.o.

Júl 2024

 

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

(vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka)

 

Komu:  KRPA Slovakia spol. s r.o.

Hrabové 299, 014 01 Bytča, Slovenská republika

e-mail: info@krpaobaly.sk

 

 

Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí produktu: ___________________________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________________________

 

Dátum objednania/dátum prijatia*:                                    ___________________________________

 

Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*:                    ___________________________________

 

Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*:                                    ___________________________________

 

                                                                                        ___________________________________

 

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov*

(ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)                 ___________________________________

 

Dátum                                                                              ___________________________________

 

 

 

* Nehodiace sa prečiarknite