Nezaradené

Ekologický prístup a zníženie nákladov na obalové materiály pre e-shopy

Balenie a expedícia je základným pilierom internetového predaja a bohužiaľ aj zdrojom veľkého množstva odpadu. Jedným z riešením je používať ekologickú verziu obalových materiálov, ktorými sú kartónové a papierové obaly, ktoré sú znovu použiteľné. Vďaka opakovanému použitiu budete šetriť životné prostredie.

Každý, kto prevádzkuje internetový obchod, si musí zvoliť stratégiu balenia zásielok. Parametre, ktoré sledujeme pri výbere obalu:

  • typ obalu
  • kvalita obalu
  • cena obalu

V súčastnosti si uvedomujeme čím ďalej, tým viac aj ďalší faktor, ktorým je spoločenská zodpovednosť voči životnému prostrediu. So zvyšujúcim sa záujmom o nákupy na internete, a s tým spojenými odpadmi z obalových materiálov, sa environmentálne správanie dostáva do povedomia ľudí.

Jednou z ciest, ktorá zaistí rovnováhu medzi vyššie popísanými faktormi je využívanie kartónových krabíc. Je možné ich používať opakovane, pokiaľ nie sú poškodené prepravou.

Vynikajúcou alternatívou môžu byť ekologické znovu uzatvárateľné obálky pre e-shopy. Tieto obaly sú vyrobené z pevného kraftového papiera, ktorý je plne recyklovateľný. Majú dve pásky, sú ideálne pre dvojnásobné použitie pre e-shopy. Jednoduché otvorenie a znovu uzatvorenie pre vrátenie tovaru.

Pre odosielateľa sú kľúčovými výhodami týchto obálok:

  • zníženie spotreby baliaceho materiálu,
  • zníženie objemu a hmotnosti tovaru, tým sa znížia náklady na prepravu v porovnaní s používaním nadrozmerných škatúľ
  • 2 pásky pre otvorenie a znovu uzatvorenie obalu

Tieto obaly sú ideálne na prepravu produktov, ktoré nevyžadujú pevnú škatuľu, alebo sú už v jednej zabalené. Ideálne pre:

  • odevy
  • obuv
  • doplnky
  • kozmetika
  • elektronika

Udržateľné a zodpovedné podnikanie je vizitkou firemnej kultúry a hodnôt, na ktorých spoločnosť stojí. Využívanie ekologických obalových materiálov súvisí s filozofiou daného e-shopu. Ekologický prístup k obalovému hospodárstvu môže byť súčasťou marketingovej kampane, môže osloviť konkrétnu skupinu zákazníkov a môže byť súčasťou obchodnej značky.

Spýtali ste sa Vašich zákazníkov, ako reagujú na formu zabalenia svojej zásielky?