Balenie a expedícia je základným pilierom internetového predaja a bohužiaľ aj zdrojom veľkého množstva odpadu. Jedným z riešením je používať ekologickú verziu obalových materiálov, ktorými sú kartónové a papierové obaly, ktoré sú znovu použiteľné. Vďaka opakovanému použitiu budete šetriť životné prostredie.
Každý, kto prevádzkuje internetový obchod, si musí zvoliť stratégiu balenia zásielok. Parametre, ktoré sledujeme pri výbere obalu:
- typ obalu
- kvalita obalu
- cena obalu
V súčastnosti si uvedomujeme čím ďalej, tým viac aj ďalší faktor, ktorým je spoločenská zodpovednosť voči životnému prostrediu. So zvyšujúcim sa záujmom o nákupy na internete, a s tým spojenými odpadmi z obalových materiálov, sa environmentálne správanie dostáva do povedomia ľudí.
Jednou z ciest, ktorá zaistí rovnováhu medzi vyššie popísanými faktormi je využívanie kartónových krabíc. Je možné ich používať opakovane, pokiaľ nie sú poškodené prepravou.
Vynikajúcou alternatívou môžu byť ekologické znovu uzatvárateľné obálky pre e-shopy. Tieto obaly sú vyrobené z pevného kraftového papiera, ktorý je plne recyklovateľný. Majú dve pásky, sú ideálne pre dvojnásobné použitie pre e-shopy. Jednoduché otvorenie a znovu uzatvorenie pre vrátenie tovaru.
Pre odosielateľa sú kľúčovými výhodami týchto obálok:
- zníženie spotreby baliaceho materiálu,
- zníženie objemu a hmotnosti tovaru, tým sa znížia náklady na prepravu v porovnaní s používaním nadrozmerných škatúľ
- 2 pásky pre otvorenie a znovu uzatvorenie obalu
Tieto obaly sú ideálne na prepravu produktov, ktoré nevyžadujú pevnú škatuľu, alebo sú už v jednej zabalené. Ideálne pre:
- odevy
- obuv
- doplnky
- kozmetika
- elektronika
Udržateľné a zodpovedné podnikanie je vizitkou firemnej kultúry a hodnôt, na ktorých spoločnosť stojí. Využívanie ekologických obalových materiálov súvisí s filozofiou daného e-shopu. Ekologický prístup k obalovému hospodárstvu môže byť súčasťou marketingovej kampane, môže osloviť konkrétnu skupinu zákazníkov a môže byť súčasťou obchodnej značky.
Spýtali ste sa Vašich zákazníkov, ako reagujú na formu zabalenia svojej zásielky?